حرف عکس

حرف های عکس های بی حرف

حرف عکس

حرف های عکس های بی حرف

۱ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

شما به عنوان مخاطب چه درکی از تصاویر زیر دارید؟

همه ما میدانیم هر تصویری چه عکس باشد چه نقاشی ثبت لحظه ایست که از درون آن حس هایی را به مخاطب انتقال میدهد
و  هر انسانی درک متفاوتی از هر تصویر دارداما حس هایی هم هستند که بین افراد مشترک اند
 حاصل کار یک گروه سه نفره از درک حس های قابل دریافت از تصاویربه شرح زیر میباشد:



تصویر نقاشی


تصویرشماره یک
1/لجن بستن آب درون حوض  حس سکون و راکد بودن ،حس ثبات زندگی و یاس و ناامیدی را منتقل میکند
۲/رنگ ها به گونه ای انتخاب شده اند که حس سردی آب را خنثی کنند و گرمای اثر بخشی به تصویر بدهند که حس امید و تازگی را انتقال دهد
۳/درحالی که این تصویر نقاشی از طبیعت محسوب نمیشود(زیرا به عکسی عکس طبیعت گفته میشود که هیچ عامل انسانی یا ساخته های انسانی درون آن وجود نداشته باشد)اما درون این تصویر ما شاهد ساخته های انسانی هستیم اما اثری از انسان نمیبینیم/ شاید طبیعت بدون انسان زنده تر است ...
۴/معلق نگه داشتن فصل تصویر و انتخاب آن از طریق مخاطب میتواند یکی از نقاط قوت تصویر باشد اینکه ما درگوشه شاهد درخت هایی هستیم که برگ هایش کامل ریخته(زمستان)در روبه روی آن شاهد بوته هایی هستیم برگ هایش زرد شده (پاییز) و در نهایت سبزی و خرمی هم در عکس نمایان میشوند(تابستان و بهار)


چیپس


تصویر شماره دو
۱/از آنجایی که ما متوجه شدیم تصویر یک تصویر تبلیغاتی است پس باید به  دنبال منافع حوزه تبلیغ محصول بگردیم و همچنین هدف طراح این تبلیغ
۲/تضاد رنگی بین قرمز و سفید حس هیجان و تندی به مخاطب انتقال میدهد
۳/شکنندگی فلفل قرمز دو مفهوم را بیان میکند 1/تندی بیش از اندازه این محصول که مخاطب هشدار میدهد ممنکه از درون منفجر بشه2/تردی بیش از ح محصول و تازگی محصول
۴/استفاده از زبان تصویر برای بیان تبلیغ بدون هیچ نوشتاری 

عکس

تصویر شماره ۳
با صحبت گروهی به این نتیجه  رسیدیم که این تصویر تصویری شلوغ که نشانگر ویرانی و آسیب به یک منطقه یا مکان است
حس رامش از این تصویر درافت نمیشود
حتی اگر بیانگر خرابی نباشد بیانگر فقر هست
کفشی که جامانده است



تصویر شماره 4
از آنجایی که ما میدانیم این یک عکس نیست بلکه یک تصویر بو به دور از واقعیت است و ساخته ذهن بشریت است استفاده از رنگ های تند اعم از آبی پر رنگ حس هیجان را منتقل میکند و همچنین جهت های متفاوت بادبان ها عدم یکسان بودن جهت باد را نشان میدهد که اشفتگی را بیش از حد در ذهن مخاطب منعکس میکند



تصویر شماره5
گروه ها متوجه شد که این تصویر یک تصویر تبلیغاتی است هم چنین هر چیزی که جنبه تلبلیغاتی داشته باشد میتواند از واقعیت دور باشد و هم چنین اغراق بیش از اندازه داشته باشد رنگ سبز این تصویر حس ارامش را منتقل میکند هم چنین  تبلیغ کننده میخواهد به مصرف کننده بگوید که نرمی این پتو به اندازه نرمی سبزه وو طبیعت است




تصویر شماره 6
این یک عکس واقعی و ورزشی است
این تصویر حس کارگروهی و نظم را به خوبی به مخاطب نشان میدهد
و این منظم بودن رنگ لباس ها و پارو ها جذابیت بسیاری را به تصویر بخشیده است



تصویر شماره 7
این یک عکس واقعی است در نگاه اول گروه ما  از این تصویر متوجه ویرانی و فقر در پسا یک اتفاق یا حتی به صورت طبیعی است اما با کمی دقت بیش تر در این تصویر ما متوجه میشویم که در کنار همین خرابه و با دنبال مردن خط ریل ها به برج های بلندی خواهیم رسید که میتواند تضاد بین دو طبقه را نشان  دهد هم چنین رنگ سیاه این تصویر حس هولناک  آن را چند برابر کرده است و نیز سوژه اصلی که دو کوددک هستند و کودک بزرگ تر در حال دادن غذای بسیار کم از ظرف تقریبا خالی است ..که خود بیانگر فقر بیش از اندازه این منطقه است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۰۳
نرگس روزبه